recent
آخر الأخبار

جدد موبايلك أو بيعه أونلاين بأفضل الأسعار مع هواوي


بيع موبايلات


أعلنت شركة هواوي الصينية،بالتعاون مع شركاء آخرون عن إطلاق خدمة "جدد" والتي تتيح للعملاء يبع أجهزة هواتفهم الذكية أو استبدالها بهواتف أخري أونلاين، حيث تمكن خدمة "جدد" المستهلك من اختيار نوع الهاتف الذي يرغب في اقتنائه من بين عدد من الموديلات الحديثة ومنها "أبل - سامسونج – هواوي"


وكانت شركة هواوي والتي تعد احد أهم عمالقة صناعة الهواتف الذكية وتكنولوجيا الاتصالات في العالم ، أعلنت عن إطلاق خدمة "جدد موبايلك" عبر حسباتها الرسمية وموقعها الاليكتروني وقالت "اشتري أو بيع موبايلك بطريقة سريعة، بسيطة، ومضمونة".



الهدف من إطلاق الخدمة




قالت الشركة عبر موقع جدد " إحنا في جدد مؤمنين بأهمية الجودة وبقيمة كل قرش، عشان كده بنشترى وبنبيع موبايلات متجددة ماتفرقش عن الجديد لا في الشكل ولا في الأداء والجودة، وبالطريقة دي تقدر تحصل على أحدث الموبايلات بسهولة وبأقل الأسعار مع أسعار بتصل الي٥٠٪ من سعر الموبايل الجديد، فريق "جدد" دايمًا موجود عشان يسهل لك عملية الشراء أو البيع، وكمان يقدملك مجموعة خدمات تضمنلك راحة بالك".

طرق تسعير الهواتف المستعملة وبيعها


لكي تتمكن من بيع هاتفك او معرفة قيمة سعره في السوق الآن كل ما عليك هو الدخول الي الموقع من هنـــــا ، وبعد ذلك سجل اختار الموديل المتاح واجب علي الأسئلة التي ستظهر لك مثل ، سعة ذاكرة الموبايل ، وهل الموبايل تم صيانته من قبل أم لا هل تم فكه هل به خدوش هل يشحن طبيعي وبعض الأسئلة الأخرى .


 بعد الإجابة علي تلك الأسئلة سيظهر لك سعر الهاتف الذي يمكن أن يتم شراءه به ، وبعدها يطلب منك كتابة الاسم ورقم الهاتف ليتم التواصل معك من قبل عملاء الشركة لفحص واستلام الموبايل ودفع الثمن.


ملحوظة الموقع يقبل شراء واستبدال بعض أجهزة "هواوي – أيفون" فقط حتي الآن ولكن يتم التحديث وإضافة أجهزة أخري كل فترة، وكذلك يمكنك التواصل مع جدد وبيع أي جهاز اأخرمن خلال فروع
"القاهرة، الجيزة، الإسكندرية".


يتيح لك الموقع أيضا، أن تشتري عدد من الأجهزة الأخرى مثل هواتف أبل أو سامسونج أو هواوي وكذلك الكابلات والشواحن والإكسسوارات الأصلية.


جدد بتجاوب علي بعض الأسئلة


هاخد فلوسي إزاي بعد ما أقرر أبيع موبايلي؟


بعد ما الفني يفحص موبايلك وتوافق علي السعر الفلوس هتتحولّك على حساب ليك في شركة "فوري" وبتستلم رسالة منهم فيها المبلغ وأماكن الاستلام وتقدر تستلمها من أي محل "فوري بلس" المتوفر ليها أكتر من 75 فرع على مستوى المحافظات وبتسحب الفلوس من الفرع عن طريق رقم تليفونك.


هل "جدد" بتشتري أي موبايل؟

فيه حالات معينة مبنقبلش فيها الموبايل، زي إنه يكون وقع في مياه أو فيه مشاكل في ال motherboard، أو إنه يكون ضايع من حد أو متبلغ عنه.




أعتقد أن موقع جدد هيفيد ناس كثير كانت عايزة تغير هواتفها الذكية أو تبيعها


author-img
اسلام حامد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent